شاید فکر کنید داشتن یه کانال تلگرام یا صفحه اینستگرام برای معرفی کسب و کار شما کافیست اما با داشتن یک وب‌سایت می‌توانید در موتورهای جستجو مانند گوگل و … برای همه شناخته شوید. کسب و کار خودتان را در هر ساعت از شبانه روز در معرض مخاطبان خود قرار داده و تجارت خود را متحول کنید.

از این رو در ادامه به برخی از عوامل که لزوم طراحی یک وب‌سایت برای کسب و کارها را ضروری می‌کند، اشاره می‌کنیم.

یک وب‌سایت می‌تواند نقش یک بروشور، بیلبورد و … را برای شما ایفا کند با این تفاوت که:

شما با طراحی وب‌سایت خوب می‌توانید به راحتی کلیه محصولات خود را به بازدید کنندگان معرفی کنید.

بدون آنکه محدودیتی در تعداد صفحات و میزان محتوا داشته باشید، می‌توانید آنها را از آخرین تغییرات ساختاری و جدیدترین محصولات و خدمات خودتان مطلع کنید.

اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهید و یا حتی نظرات و پیشنهادات آنها را جمع آوری کنید.

یک وب‌سایت راهی مناسب برای ارائه اطلاعات مختلف در مورد کالاها و خدماتی است که شما به مشتریان ارائه می‌دهید، بدون اینکه مشتری مجبور باشد در زمان خاصی به شرکت شما مراجعه کند.

در کنار تمام مزایایی که داشتن یک وب‌سایت دارد، این نکته را باید در نظر گرفت که هزینه این روش تبلیغات بسیار کمتر از سایر روش‌های تبلیغاتی است.

انتشار آگهی:

با استفاده از یک پایگاه اینترنتی می‌توانید به راحتی اطلاعات مربوط به محصولات جدیدتان را منتشر کنید بدون آنکه نیازی به چاپ بروشورها و آگهی‌های جدید داشته باشید.

پاسخگویی ۲۴/۷:

مشتریان شما ممکن است ۲۴ ساعته به شما دسترسی نداشته باشند، اما در هر زمان و مکانی می‌توانند به وب‌سایت شما مراجعه کنند. پس وب‌سایت شما می‌تواند بعنوان نماینده شما بصورت ۲۴ ساعته پاسخگوی نیاز مخاطبان شما باشد.

گسترش:

روز به روز به تعداد افرادی که از اینترنت به عنوان مرجعی برای انتخاب استفاده می‌کنند افزوده می‌شود. عدم استفاده شما از این امکان یعنی پیشی گرفتن سایر رقبای شما در این عرصه و نتیجتأ از دست دادن مشتریان بالقوه.

صرفه‌جویی:

در آخر، همه مراحل تجارت موفق از جمله تبلیغ، اطلاع رسانی، فروش و خدمات پس از فروش، ضمن صرفه‌جویی در همه منابع، به وسیله یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی انجام پذیر است.

نیاز به طراحی وب‌سایت

پیشنهاد ما به شما برای راه‌اندازی یک وب‌سایت:

پیشنهاد ما به شما برای راه‌اندازی سریع و مقرون به صرفه یک وب‌سایت، طراحی وب‌سایت با استفاده بسترهای متن‌باز یا اوپن سورس است.

مزیت استفاده از مدیریت محتوای متن‌باز:

استفاده از ده‌ها و صدها هزار خط کد برنامه نویسی آماده، وجود انبوهی از قالب‌های کارآمد. ماژول‌ها و پلاگین‌های کاربردی رایگان یا ارزان قیمت می‌تواند در زمان محدود بهترین نتیجه را برای دستیابی به اهداف شما فراهم آورد.

ویژگی سیستم‌های مدیریت محتوای متن‌باز:

گسترش، محبوبیت و اقبال عمومی در استفاده از سیستم‌های متن‌باز به عنوان زیرساخت وب‌سایت‌هایی با قابلیت راه اندازی سریع، توسط صاحبان کسب و کارها، باعث بهبود کمی و کیفی این زیرساخت‌ها برای نیازهای مختلف شده است.

امروزه تقریبا در همه زمینه‌های معروف و پر مخاطب یک یا چند سیستم متن‌باز شناخته شده با ویژگی‌های فنی مختلف وجود دارد که شما می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید.

توصیه ما برای انتخاب سامانه مدیریت محتوا:

به عنوان نمونه برای راه اندازی وب‌سایت یک کسب و کار اعم از شرکتی یا تجاری به جای طراحی آن از پایه می‌توان از یکی از انواع سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده کرد.

وردپرس:

در میان انواع مختلف CMS های متن‌باز مانند وردپرس، جوملا یا دورپال، استفاده از سیستم متن باز پر مخاطب WordPress را پیشنهاد می‌کنیم. این زیرساخت، پشتیبانی مناسبی از زبان فارسی داشته و طرفداران و کاربران بسیار زیادی در ایران دارد.

توصیه ما برای انتخاب زیرساخت فروشگاه آنلاین:

پیشنهاد ما به شما برای انتخاب زیرساخت وب‌سایت فروشگاه آنلاین، مبتنی بر سیستم‌های متن باز از بین ووکامرس، پرستاشاپ و مجنتو، زیرساخت فروشگاهی Woocommerce است.

ووکامرس:

این سیستم فروشگاهی بدون هسته، مستقل و مبتنی بر سیستم مدیریت محتوای متن باز وردپرس است. اتصال فروش به سیستم مدیریت محتوای مشهور وردپرس می‌تواند باعث یکپارچگی محتویات سایت و فروشگاه شود.